Felnémet blogja

Felnémet városrész hírei, programjai, lehetőségei. Ha szeretnél a Felnémeten történtekről hírt kapni vagy szeretnél Te hírt küldeni, programot ajánlani, akkor jelentkezz az "Együtt Felnémetért!" levelezőlistára.

Adó 1% felajánlás

Képriport a IV. Lecsófőző Fesztiválról

Dósa Tibor királyi főszakács köszönti a résztvevőket.JPG

 

Indafotó képek


flash counter

Címkék

Címkefelhő

Utolsó kommentek

Egri zöld blog

Nincs megjeleníthető elem

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az erdészettől a természetvédelem bástyájához került - Új igazgató a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság élén

2012.01.06. 12:57 vany

BÜKK | A Bükki Nemzeti Park igazgatójává nevezte ki múlt év októberében a vidékfejlesztési miniszter Grédics Szilárdot. A természet szeretete az új vezető fő jellemzője.
Mik ezek?

A barátokkal való együtt zenélés miatt költözött Zalából Heves megyébe frissen végzett erdőmérnökként több mint húsz éve. A szakmája, az erdő és a természet szeretete pedig itt tartotta Grédics Szilárdot.

– 1987-ben végeztünk a soproni egyetemen, akkor kerültem az Egererdő elődcégéhez. Ózdon kezdtem, majd két év után kerültem Szilvásváradra erdőgondnoknak. Szakmai pályám legboldogabb négy éve volt, mert ott terepi erdésznek éreztem magamat. Onnan ismét Egerbe kerültem az Egererdő központjába, majd 10 évvel a kezdetek után, 1997-ben kerültem vissza erdészetvezetőnek Arlóba. 2004-től pedig a kisüzemek összevonását követően Szilvásváradra.

  Grédics Szilárd. Az új igazgató úgy látja, a Bükkre ki lehet tenni a megtelt táblát. Partnerséget szeretne a turizmusban. Az új igazgató úgy látja, a Bükkre ki lehet tenni a megtelt táblát. Partnerséget szeretne a turizmusban.

Az erdészettől most a természetvédelem bástyájához, a Bükki Nemzeti Park élére került. Arról, hogy miben lett más a munkája, így beszél:
– Alapjaiban nem változott. Legfeljebb most több eszközöm lesz arra, hogy felhívjam a figyelmet a természet védelmének fontosságára. Az alternatív természetvédők szerint a természet ott kezdődik, ahol a „természetvédelem” tábla ki van téve. Pedig a természet mindenütt jelen van. Én nagyon fontosnak tartom, hogy a nem kiemelt helyeken is ráirányítsuk az emberek figyelmét erre. Értem ez alatt például a borsodi válságövezetet, azért onnan a példa, mert ott dolgoztam. Ismert, hogy ebben a térségben a falopások károsították legnagyobb mértékben az erdőket. 2010-ben szigorodott a törvény, az elkövetőktől elkobozzák a lopáshoz használt eszközöket, sőt elzárással is sújthatóak. Ez tapasztalataim szerint jelentősen visszaszorította a falopásokat. Nem is értem, miért kellett erre több mint húsz évet várni.
 
Az egyensúly megteremtésére van szükség a turizmus és a természet között.
A Bükk hegységre lassan ki lehet tenni a megtelt táblát – tartja a szakember. – Rengetegen próbálnak a térség jó adottságaira rátelepedni, abból hasznot húzni. A turizmus nagyon fontos terület, nem ellene vagyok, csupán azt szeretném, ha megtalálnánk az egyensúlyt. A természet értékeit csak addig tudjuk élvezni, amíg tönkre nem tesszük azokat. Ezért én elsősorban a közös gondolkodásra helyezném a hangsúlyt.

Guti Rita
Forrás: www.heol.hu
Fotó: Ötvös Imre
További részleteket a Heves Megyei Hírlap keddi (01. 03) számában olvashat.

Szólj hozzá!

Címkék: bükki nemzeti park igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://felnemet.blog.hu/api/trackback/id/tr793524031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása