Felnémet blogja

Felnémet városrész hírei, programjai, lehetőségei. Ha szeretnél a Felnémeten történtekről hírt kapni vagy szeretnél Te hírt küldeni, programot ajánlani, akkor jelentkezz az "Együtt Felnémetért!" levelezőlistára.

Adó 1% felajánlás

Képriport a IV. Lecsófőző Fesztiválról

Dósa Tibor királyi főszakács köszönti a résztvevőket.JPG

 

Indafotó képek


flash counter

Címkék

Címkefelhő

Utolsó kommentek

Egri zöld blog

Nincs megjeleníthető elem

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bekopogtatunk Jeles Teréz festőművész ablakán

2014.09.29. 16:20 vany

,,Az élet épp olyan, akár egy könnyű álom, míg gyermekek vagyunk…  Aztán felébredünk, hogy megláthassuk, és megyünk, megyünk tovább, addig keresve, amíg végső álmát nem hinti ránk egy este.”
(Manuel Machado)

Terikét onnan ismerem, hogy igen szép eredményt ért el egy pályázaton. Terikém, megkérlek, tárd ki az „ablakodat” a kedves olvasók előtt és mesélj életedről, amely bizonyára sok boldog pillanatot, és néhol felhő fedte időszakokat is takar.

jelest1

Szüleim Hajdúdorogon születtek, egy jobb élet reményében telepedtek le egy Szatmár beregi kis faluban, Csengerújfaluban. Itt születtem 1955-ben. Átlagos gyermekként nevelkedtem egy nagycsaládban. Tanulmányaimat is itt kezdtem el. Már gyermekkoromban is szerettem kézműveskedni. Első munkáimat 10 évesen mutathattam be egy kiállításon. Mindig érdeklődést mutattam a művészetek iránt, de álmaimat csak jóval később válthattam valóra.

Mi a polgári foglalkozásod?

A kereskedelemben dolgoztam, mint boltvezető. Egészségi állapotom miatt jelenleg nyugdíjas vagyok.
jelest3

Mikor vetted kezedbe az ecsetet, hogy megfesd az első képedet?

Első képemet 15 éve festettem meg. Egy tulipán csendéletet örökítettem meg. Már ezzel a képemmel nagy sikert arattam. Azóta folyamatosan festek és több száz képet készítettem már.

Milyen technikával dolgozol?

Olajfestékkel dolgozok vászonra és mdf lapra. E festék színei és selymessége adja vissza azt a hatást, amit én elképzelek. Többféle technikával kísérletezem: festőkés, pasztellkréta és akrilfesték.

jelest4

Melyek a kedvenc témáid a festészetben: csendélet, tájkép?

Igen, kedvenc témáim a tájképek és a csendéletek. A Bükk és a Mátra szépségei bőséges témát adnak alkotásaimhoz. Rendszeresen kirándulok, és ezek során gyűjtöm össze képeim témáját. Fákat, erdőrészleteket, patakokat és erdei virágokat. Igyekszem úgy megalkotni a képeimet, hogy azok ne szoruljanak magyarázatra. Szeretném érzékeltetni a természet szeretetét, s a rácsodálkozást megosztani másokkal.

jelest5

Ki a mentorod, segítőd, mestered avagy példaképed?

Sok példaképem van. Többek között: Szinyei Merse Pál és Pál László. Példaképemnek tekintem dr. Nagy Ernő egri festőművészt és Nagy Zoltánt, aki egy Karácsony Sándor díjas rajztanár.

jelest2

Tudom, hogy részt vettél Nógrádi Katalin festőművész kurzusán.  Hogyan jutottál el oda? (Ha jól sejtem, nekünk is van valamicske közünk a dologhoz.) Mi újat tudott neked mondani, mutatni a mester?

A történet egy pályázattal kezdődött, amit a MontázsMagazin hirdetett meg. Orgonás csendélet című képemmel harmadik helyezést értem el. Így lehetőséget kaptam, hogy Nógrádi Katalin festőkurzusán részt vehessek. Itt más színekkel, ecsetekkel és technikával ismerkedhettem meg. Négy nap alatt négy képet készítettem.

jelest6

Jövőre ismét elmennél erre a kurzusra? Lenne még mit tanulni Katikától?

Ha alkalmam lesz rá, természetesen élek a lehetőséggel. Egy emberöltő sem elég arra, hogy a festészetben ne tanulhatnánk új dolgokat. Katika egy kiváló mester, rengeteg türelemmel és tehetséggel megáldva.

Volt-e már önálló kiállításod?

Nagyon sok önálló kiállításom volt már.  2007-től folyamatosan mutatom be munkáimat. Több mint ötvenszer volt erre alkalmam. Többek között Csengerben a Helytörténeti Múzeumban, Galyatetőn a Grandhotel Galya Kodály Termében, Felsőtárkányban a Bükki Nemzeti Park látogatóközpontjában, Hollókőn a Tájházban, Nyíregyházán a Szakszervezetek Székházában, Pétervásárán a Szántó Vezekényi István Művelődési Házban és Egerben számos helyen állíthattam ki a képeimet.

jelest7

Látom, hogy online festő csoportokhoz küldöd be munkáidat értékelésre. Hány képedet értékelték eddig és milyen helyezéseket értél el?

Számtalan képet küldtem be, és általában jó helyezést érek el velük. Legjobban az Orgonás csendélet és Lirart által elért eredményemnek örültem. Már két évben is bekerültem az Evokáció című kiskönyvbe.

Terikém, Eger városa tudja-e, hogy van egy tehetséges festője?

Röviden tudok válaszolni. Egerben semmilyen elismerést nem kaptam. Senki nem lehet próféta a saját hazájában.

jelest8

Milyen álmaid, vágyaid vannak az életben, amiket szeretnél megvalósítani?

Szeretnék még nagyon sok képet készíteni és kiállítani. Az unokáimat pedig megtanítani a természet szeretetére és a festészet rejtelmeire.

Terikém, köszönöm szépen az interjút. A magam és a szerkesztőségünk nevében kívánok neked erőt, egészséget, töretlen alkotókedvet!

Forrás: http://www.montazsmagazin.hu/bekopogtatunk-jeles-terez-festomuvesz-ablakan/

Szólj hozzá!

Címkék: jeles teréz

A bejegyzés trackback címe:

https://felnemet.blog.hu/api/trackback/id/tr676744155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása